JoycEef.reismee.nl

Franz Josef Glacier

Wat we niet verwacht hadden, was vanmorgen toch het geval: blauwe lucht! We schrokken ons kapot, want het bleek dat we omringd werden met bergen, waar we gisteren niks van gezien hebben.
Dus met de helikopter op naar de gletsjer! De vlucht was spectaculair!! Een geweldige ervaring, met de mooiste uitzichten die je je kunt voorstellen. Het laatste stukje waar de helikopter boven de gletsjer cirkelde, voelde wat vreemd in de maag, maar verder was het super!
Op de gletsjer aangekomen, moesten we onze klimijzers onder doen en toen konden we onze toch beginnen.
De gletsjer was ontzettend groot en we voelden ons erg nietig. Heel apart om daar rond te lopen op het ijs. Je kunt je niet voorstellen dat het ijs 20 cm tot een meter opschuift per dag. Af en toe hoorden we met veel gekraak en donderend geweld een stuk ijs afbreken en naar beneden vallen.
De gletsjer had een wat blauwige kleur, dit komt door het ijs dat over de stenen eronder schuurt, waardoor het tot poeder 'gemalen' wordt. De reflectie hiervan geeft de blauwe kleur.
We hebben zo'n 2 uur op (en door) de gletsjer gelopen en werden toen door de helikopter weer veilig beneden afgezet. We hebben gezorgd dat één van ons (Evelien) voorin kwam te zitten naast de piloot.
Het was een ervaring om nooit meer te vergeten!!!!

We hadden 's middags nog wat tijd over en besloten naar Okarito te gaan om daar de Okarito Trig Walk te lopen. Deze beloofde ons panoramisch uitzicht over meren, oceanen, gletsjers en de alpen. Daar was niks aan gelogen! Wat een plaatjes wederom. We hebben boven een halfuur gezeten om ervan te genieten. Heerlijk in de zon met dat geweldige uitzicht en de rust om je heen. Het enige gezelschap warenwat vogeltjes met hun mooie gezang. Dit keer geen foto van de vogels, dus geen raad het plaatje vandaag ;)
En zo vliegt de dag weer voorbij.

Hopelijk morgen weer zo'n mooie dag als we naar Lake Matheson (Mirror Lake) gaan.

We hebben overigens gisteren heerlijk gegeten! Wat lekker om een keer weer groente en aardappels te eten ;) Deze zijn in de winkel amper te krijgen.

Tot ons volgende avontuur :)

Roy en Irma.

Wat ontzettend fijn dat deze tocht door kon gaan, want je wilt dit toch voor geen goud missen. Zo mooi. We genieten er iedere dag weer van, de foto's en verhalen. Dikke knuffel en tot schrijfs.

Globe Reisburo / Corina

Weer een eerste dag terug op het reisburo. Ik was zelf een weekje op vakantie naar: Brabant, heel wat anders als Nieuw Zeeland. Gaaf hoor, jullie verhalen en foto's. Ik hoop dat jullie nog een fijne reis hebben en geniet er van. Veel plezier nog. Groetjes van Corina, jullie persoonlijke reisadviseuse.

Dave

Helemaal top dat het weer zo goed was. Lijkt me een schitterende ervaring dat heli hiking. Veel plezier bij mirror lake!
Groetjes, Dave

Marion

Wat een schitterende tocht hebben jullie gemaakt in een woord geweldig. Zou zo wel naar jullie toe willen komen om ook mee te genieten. Nu al mooie fotos we wachten met smart op de rest. groetjes mij.

Liesl

Hey meiden,

wat een geluk dat het weer zo goed was. Dit had je zeker niet willen missen toch??!!
En wat een prachtige foto's weer. Ben erg trots op jullie dat het met de misselijkheid in de helicopter wel meeviel. Zou toch jammer zijn geweest, haha.
Geniet nog lekker, maak nog maar meer van die mooie foto's :)

Hele dikke kus jullie Lieslzus

Bert en Jet

Hoi,

Wat hebben jullie weer een machtig mooie dag gehad zeg.
Wat goed dat jullie in die heli durfden.(lijkt mij doodeng).
Dat uitzicht super en de foto's ook.
Veel plezier morgen bij het meer.

Doeiii en kus van ons.

Sarah

Eindelijk mooi weer! en wat een geweldig ervaring. Jullie photos zijn ook super. Veel plezier morgen at the lake.

Herman

Gelukkig was het weer jullie goed gezind, dus volop genieten. Ik zal straks de foto's nog bekijken. Het lijkt mij prachtig om zo'n helihike mee te maken. Overigens,
waren er wel tomaten bij het eten, want ma Tomaat vindt dat natuurlijk belangrijk. Nou geniet er lekker van.