JoycEef.reismee.nl

Queen Charlotte Track

Vandaag moesten we op tijd opstaan, omdat we ons om 7.30 uur moesten melden voor de Queen Charlotte Track. We dachten dat we eerst een klein stukje met de boot moesten, maar dit bleek een tripje van 1,5 uur te zijn! Wonder boven wonder bleken we helemaal geen last te hebben. Het was wel koud op de boot, maar we waren gelukkig niet misselijk.

Het was prachtig weer om te lopen. We moesten 12,7 km lopen van Furneaux Lodge naar Punga Cove. We hebben hier ongeveer 3,5 uur over gedaan en onderweg genoten van de mooie uitzichten. Het leek soms wel een tropisch regenwoud waar we in liepen. Geweldig!!

We waren net op tijd bij Punga Cove, want toen we net binnen zaten, sloeg het weer in één keer om. Flinke regenbuien en harde windstoten. We moesten nog een uurtje wachten op de boot en begonnen ons steeds meer zorgen te maken of de bootreis wel net zo goed zou gaan als de heenweg. Maar... de terugweg was nog beter, want we hebben zelfs dolfijnen gezien, die met ons meezwommen bij de boot. Super, om ze van zo dichtbij te zien zonder beroerd te zijn. Wordt het toch nog een beetje goed gemaakt.

Onze volgende slaapplek is inSaint Arnaud, maar we hebben nu eerst een pitstop gemaakt in Blenheim, waar we bij de McDonald gebruik maken van de wifi.

Er staat ons straks een chalet te wachten, dus we zijn benieuwd...

Tot de volgende keer!

Liefs ons

Bert en Jet

Hoi,

Dus weer een mooi dagje gehad, gelukkig ging het op de boot goed. Mooie foto van de dolfijn zeg, wat zal dat leuk zijn dat ze zo met je meezwemmen.
Nu de groeten en tot de volgende keer.

Groet van onsxxxxx

Roy en Irma

Wat geweldig om te lezen dat het allemaal zo mooi is gegaan op de boot. En ook een geweldige wandeling door een soort van regenwoud moet een hele ervaring zijn. Maar het meest toffe vinden we dat de Dolfijnen jullie ook zo goed gezind waren en een poos met jullie mee hebben gezwommen, geweldig!!!!!!!!!!!
Zelf gaan we straks naar de noordkant van een eilandje hier, ook leuk maar dat kan niet tippen aan wat jullie daar beleven. Blijf ervan genieten en schrijven, want dan genieten wij een beetje mee en dat is fijn.
Dikke kus van ons. XXX

Dave

Sisters, good things happen to good people :) Heel mooi dat jullie toch nog van heel dicht bij dolfijnen in het wild hebben kunnen zien. Daarnaast weer een schitterende wandeling gemaakt. Wat een ervaringen allemaal. Leuk om te lezen!
Heel veel plezier nog en tot het volgende verhaal.
Groetjes, Dave

Erna

Wat een geweldig land en erg leuk om jullie op deze manier te volgen!!
Ik kijk er elke dag naar uit om weer de mooie foto's van jullie te bewonderen.
Ook leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Groetjes Erna

Sarah

Wat fijn om te horen dat het goed ging op de boot, en een super mooie photo heb kunnen maken! Dit vindt ik zo leuk om te lezen. Nu onderweg naar "my part of NZ", als jullie morgen door Wakefield rijden toeter een keer!!! Have fun.
Groetjes Kiwi

p.s jullie moesten ook de groetjes hebben van Assia

Marion en Herman

Fijn, dat het goed ging op de boot en dan ook nog begeleiding van dolfijnen. Super. Nu maar hopen dat het weer goed blijft, net als bij ons hier. Veel plezier en we zijn benieuwd naar de volgende verhalen.

Liesl

Hey lievies,

wat goed dat de bootreis vandaag wel goed ging, en dat jullie gelukkig nog wat dolfijnen zijn tegengekomen!! Echt super. Aan de foto's te zijn zijn de wandelingen die jullie maken echt adembenemend.
Geniet er lekker van.
Wacht met spanning op het volgende avontuur.

Hele dikke kus Liesl