JoycEef.reismee.nl

Twizel

Vanmorgen reden we naar Mount Cook Village. Het plan was om de Hooker Valley Track te gaan lopen. Hoe dichter we bij Mount Cook kwamen, hoe slechter het weer werd. De bewolking nam toen en het begon te regenen. Toch maar naar het visitor centre gereden voor wat informatie over de wandelingen in de omgeving. Daar hoorden we dat ze met de eerste swingbridge van de Hooker Valley Track bezig waren, dus dat we hier helemaal niet naartoe konden. Er zijn hier nog genoeg andere mooie wandelingen, maar vanwege het weer besloten we weg te gaan bij Mount Cook en richting Lake Tekapo te rijden. We hadden hier namelijk ook nog een wandeling op de planning staan. Onderweg hadden we gezien dat het weer die kant op er wat beter uitzag. Toen we er waren was het wel wat donker en waaide het behoorlijk, maar we besloten toch de 3 uur durende Mount John Walk te lopen. Dit bleek een goede keus. Het weer werd alleen maar beter en de zon kwam er zelfs door. Heerlijk weer om te wandelen! En ook de uitzichten werden steeds beter. Verbazingwekkend hoe de kleur van het meer was, een soort turquoise. Schitterend!
Al met al een prachtige wandeling!!

Op de terugweg zijn we nog gestopt bij een uitkijkpunt over Lake Pukaki en de omringende bergen. Hier hebben we nog weer wat mooie plaatjes kunnen schieten.

Morgen rijden we nog maar een keer richting Mount Cook, want we willen graag een wandeling maken bij de hoogste berg van Nieuw Zeeland (3754m).
Dus duimen dat het morgen goed en helder weer is!

Dikke zoen ons

Roy en Irma

Wat jammer dat het weer in het begin niet zo mee zat, maar jullie hebben je zo te lezen toch prima vermaakt., en Evelien waar is die mooie tuin van jullie? Zit wel veel onderhoud aan hoor. Hoop voor jullie dat het morgen wel lukt om de wandeling bij de hoogste berg te maken, dus we gaan duimen. knuffel van ons, en nog heel veel plezier XXXXX

Dave

Gelukkig werd het weer een stuk beter bij de tweede wandeling. ook jammer van gisteren. 80 dollar voor niks is natuurlijk niet leuk. Ik hoop dat jullie na een goede nachtrust morgen een fantastische wandeling kunnen hebben bij mount Cook. Groetjes, Dave

Liesl

Hey Lievies,

goede keuze dus om bij Mount Cook weg te gaan.
Fijn dat het weer de andere kant op veel beter was. En wandelen in het zonnetje is altijd fijn :) Jullie hebben weer prachtige plaatjes geschoten!!!
Zal voor jullie duimen dat jullie wandeling door kan gaan. Heel veel plezier gewenst alvast.

Dikke kus Liesltje

Herman en Marion

Hoi Tatjes.
Dat het weer toch zo wisselvallig is.Maar goed dat jullie nog zo veel keus hebben en dus ook het goede weer een beetje kunnen opzoeken.We zullen duimen dat er prachtig wandelweer komt.

Sarah

Mooi he, de kleur van het water. Hoop voor jullie dat het weer een beetje me zit morgen, zal echt super zijn om zo dicht bij Mount Cook te zijn.

Groetjes Sarah

P.S, Anke en Brenda zijn geslaagd, Davy helaas niet.