JoycEef.reismee.nl

Saint Arnaud en Motueka

Om 19.45 uur zijn we in Saint Arnaud aangekomen. Het laatste stuk was een steile en onverharde weg. We kwamen er al snel achter dat het hier een stuk frisser was. Toen we uitstapten sneeuwde het zelfs lichtjes en dat in de lente!!

Het Tophouse Historic Chalet waar we in zitten bevindt zich op 700 meter hoogte en ligt aan de uitlopers van de Southern Alps. Je kunt dus wel nagaan wat voor een fantastisch uitzicht wij hebben. Het moet dan natuurlijk niet bewolkt zijn.

Alleen één minpunt is dat het een verdomd koude nacht was,bbbrrrrr. Dus maar weer vroeg uit de veren en buiten sneeuwt het nog steeds lichtelijk.
Voor we weer op pad gingen, hebben we nog even met de eigenaar gepraat. Hij heeft 28 jaar in Nederland gewoond (en zelfs in Hengelo gewerkt!) Hij bezit de kleinste pub van Nieuw Zeeland en die hebben wij mogen aanschouwen :)

Vervolgens naar Lake Rotoiti gereden, niet veel verderop. Het meer met de besneeuwde bergtoppen zag er schitterend uit!!
Helaas was de wandeling die we hier uitgekozen hebben minder mooi. We hebben 1,5 uur in de blubber gelopen in het dichtbegroeide bos, dus het uitzicht waar we op gehoopt hadden was er niet.

Dus maar snel op weg naar Motueka. Gelukkig werd het steeds zonniger en warmer.
De studio waar we zitten is mooi ruim. We vinden het wel prettig dat we nu 3 nachten op dezelfde plek blijven slapen. Zo kunnen we onze huishoudelijke taken weer even bijwerken. We hebben al 2 wassen gedaan en zitten nu op de bank tussen het drogende wasgoed. Ook hebben we al boodschappen gedaan en ons eigen maaltje gekookt (chicken tonight dit keer).

Morgen meer over onze belevenissen hier in de omgeving.

Lieve groetjes!

Anita

Ik lees trouw jullie belevenissen in NZ. Heel erg leuk om jullie te volgen. En zo te lezen hebben jullie het helemaal prima naar je zin aan de andere kant van de wereld. Geniet er nog lekker van en tot het volgende bericht.

Groetjes jullie oud teamgenootje
anita

Roy en Irma

Inderdaad een raar idee. Sneeuw in de lente, maar het ziet er wel mooi uit. Wat een uitzichten. We zijn goed aangekomen op Texel en hebben een huisjeswissel gedaan. Wij hadden dus totaal geen uitzicht en hebben een ander huisje gekregen, maar moesten het wisselen wel in 5 min. doen. Nu hebben we wel een uitzicht. Lieve groetjes van ons alle drie en natuurlijk een knuffel.

Marion en Herman

Hoe was de chicken tonight? Beter dan muffins? Fijn, dat jullie drie dagen in hetzelfde chalet zitten, heb je zelf ook even rust. En tussen de was zitten geeft een huiselijk idee. Geniet van de wandelingen en de eventuele mooie uitzichten.

Hannie en Benno

Nu even lekker uitrusten na al jullie mooie belevenissen. jammer dat je zeeziek bent geworden op de boot, maar je hebt in elk geval dofijnen gezien,
Geniet lekker van al het moois. Hoe zijn de mensen in
Nieuw Zeeland, kom je nog veel Nederlanders tegen
Groetjes van ons

Liesl

Hey skatties,

Wat geweldig,met die sneeuw (hou ik persoonlijk wel van,haha). Wel uitkijken met rijden. Tis inderdaad wel ff lekker om een paar dagen op dezelfde plek te zitten. Ff rust,ff geen gesleep,heerlijk en inderdaad tijd voor wasjes. Voor jullie ook wel fijn dat het daar weer wat warmer is,onze koukleumpjes.
Leuk hè om met mensen te kletsen uit je eigen land. Nog een borreltje gedronken met die beste man?
Heel veel wandelplezier. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Hele dikke kus jullie Liesl