JoycEef.reismee.nl

Farewell Spit en Abel Tasman

Vandaag gingen we al op tijd op pad, want we hadden een tripje helemaal naar het noordelijkste puntje van het zuidereiland op het programma staan.
Voor we daar waren, moesten we eerst Takaka Hill over. Dit is een erg bochtige en steile weg de berg op. Dus dat was wel even spannend, zeker als je ernaast zit en de afgrond in kijkt.

Onderweg zijn we eerst nog even gestopt bij Pupu Springs, dit is een voor de Maori heilige bron. Wij vonden het niet zo heel bijzonder.
Daarna de weg snel weer vervolgd naar Farewell Spit. We wilden hier de Cape Farewell Walk gaan lopen, maar deze stond niet zo goed aangegeven. Dit is trouwens echt zeldzaam hier, want overal staan keurig bordjes! We hebben hem daardoor niet helemaal gelopen en zijn voor de zekerheid maar terug gegaan. Het was wel een erg pittig stuk, want je moest in het gras, heuvel op heuvel af, lopen.
Al met al hadden we van dit gedeelte van Nieuw Zeeland wat meer verwacht, al was het uitzicht wederom erg mooi!

We besloten vervolgens naar het bovenste stuk van het Abel Tasman Park te rijden (aangezien we morgen onderin zitten). De weg hierheen was ook hier weer spannend, want uit het niets hield de verharde weg ineens op en moesten we 10 km lang over een onverharde weg heuvel op rijden.
Toen we eenmaal boven waren, zijn we naar een uitkijkpunt gelopen. Hier konden we prachtig uitkijken over de Golden Bay!! Echt geweldig!

Morgen gaan we wandelen en kayakken in het Abel Tasman Park. De weersvoorspelling voor morgen is erg goed, zo'n 23 graden, dus goed smeren!

Dikke kus ons

Ruud

Zo telezen vermaken jullie je nog prima.
Heerlijk dat bochten werk om te rijden. Om er naast te zitten is natuurlijk een stuk minder mooi.
Maar alweer een mooi bord.
We zitten er over na te denken om de veranda maar uit te bouwen.
Veel plezier nog dames.

Irma en Roy

Pupu, jullie maken samen heel wat mee. We vinden het hartstikke gaaf voor jullie en wij volgen elk bericht met veel plezier. Kunnen s'morgens niet afwachten en het opstarten van laptop duurt ons vaak te lang.
Dikke kus van ons drietjes.XXXXX

Liesl

Hey meiden,

Heerlijk hè dat touren door het mooie landschap. Al kan ik me heel goed voorstellen dat er naast zitten minder is.
Leuk dat jullie zoveel (kunnen) ondernemen. Geeft ook erg mooie plaatjes. De foto's zijn echt fantastisch! Geniet ervan.

Hele dikke kus Liesl

Everhard,Jacqueline en Liam

Hallo meiden,

Mooie verhalen en mooie foto's. Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie erg genieten daar down under in Nieuw-Zeeland. Nog heel veel plezier toegewenst.

Groetjes, Everhard,Jacqueline en Liam

herman marion

Fantastisch al die verhalen en fotos.
Lijkt me heerlijk om te rijden daar, de berg op te crossen en ook nog prachtige uitzichten.Ernaast lijkt me inderdaad een stukminder.Wat heet minder afschuwelijk.We genieten erg van jullie avonturen enkijken al weer uit naar de volgende verhalen en plaatjes. Dikke kus ons.
ps doe voorzichtig!!!!!