JoycEef.reismee.nl

Op weg naar Wanaka

Vandaag weer heel wat meegemaakt. We hebben heel veel kilometers gemaakt en onderweg mooie dingen gezien. Het was weer een geweldige weg naar Wanaka; de foto's spreken voor zich.

De eerste stop die we gemaakt hebben was niet gepland, maar daarom niet minder spectaculair. Dit was de Monro Beach Walk, waar we door een sprookjesachtig bos hebben gelopen en alweer een loopbrug over moesten :)
Het beste van deze wandeling was het strand aan het eind, waar we ... jaaaa... PINGUINS hebben gezien!! Wat geweldig, woehoeeee!!!!!!!!!!
We kwamen er later pas achter dat we zover op het strand eigenlijk niet hadden mogen komen, aangezien het broedseizoen is, maar dat wisten we niet. We hadden van een stel gehoord waar de pinguins zaten en zijn daar vlug heen gegaan. We hadden de borden ook niet goed gelezen, want we hadden alleen maar oog voor de golven, die al erg ver op het strand kwamen. Het was dus rennen van rots naar rots om droog te blijven. Maar... we hebben wel pinguins gezien!

Op naar het volgende, de Blue Pools. Ook hier moesten we wéér een loopbrug over (2 zelfs). Maar het blijft toch leuk! :)
De Blue Pools, dat spreekt eigenlijk al voor zich, is schitterend blauw water. We hebben hier een korte wandeling gemaakt, wat plaatjes geschoten en toen onze weg weer vervolgd. Heel toevallig kwamen we hier hetzelfde stel tegen als 's morgens bij de pinguins.

Het laatste stuk naar Wanaka was echt geweldig om te rijden. De schitterende bergen, (sommige besneeuwd) en het prachtige Lake Wanaka en Lake Hawea. Het was echt genieten, vooral voor de bijrijder. Af en toe nog maar even gestopt om wat foto's te maken. En laten we nou net bij zo'n foto-stop hetzelfde stel wéér tegenkomen. Die konden dus mooi een foto maken van ons beiden.

We zitten nu in Base Wanaka, een ontzettend groot (5 sterren) hostel.
De was is alweer gedaan en hangt weer te drogen aan ons zelfgemaakte waslijntje in onze kamer ;)
We drinken nu lekker rose uit de fles, stiekem op onze kamer, want eigenlijk mag je hier geen alcohol nuttigen. Maar het smaakt prima!

Vannacht zullen we vast weer goed kunnen slapen en dromen over de pinguins en de prachtige landschappen.

Tot later!

Kusjes ons xx

Roy en Irma

Nou, jullie hebben weer van alles meegemaakt, en gezien niet te vergeten. Geniet van de Rosé en het is alweer een goed begin van jullie Wanaka-avontuur. Deze keer weer een dikke knuffel en tot schrijfs maar weer.

Liesl

Hey schatjes,

Jullie zijn wel een beetje ondeugend lees ik wel. Stiekum pinguins spotten (gaaf hoor) en beetje lopen zuipen op de kamer, haha. Geef jullie groot gelijk, jullie hebben immers vakantie!!! Af en toe wordt ondeugend zijn beloond;anders was je die schattige pinguins niet tegengekomen.
Doen jullie wel voorzichtig op die loopbruggen, ziet er wel een beetje eng uit hoor ;)
De foto's zijn zoals gewoonlijk weer adembenemend, ga zo door,haha.
Nou dames blijf genieten,maar dat doen jullie toch wel.

Hele dikke kus Liesltje

Sarah

Wat een super dag hebben jullie gehad zeg! And once again amazing photos. Have fun in Wanaka.

Herman

wow, pinguins gezien, ook al was het op verboden terrein. Maar deze ervaring pakken ze je niet van je af. Weer een prachtige dag en schitterende foto's achter de rug.