JoycEef.reismee.nl

SKYDIVEN!!

Vandaag was het dan eindelijk zover.. de grote dag van het skydiven.
Het zag er vanmorgen echter niet zo heel erg hoopvol uit. Dikke bewolking ontnam ons elk zicht, geen zonnetje te bekennen. We waren erg teleurgesteld.
Maar langzamerhand.. kijk daar.. licht in de duisternis. Een voorzichtig zonnetje brak door de wolken en het werd beter en beter.
Rond 10.15 naar het vliegveld gereden, waar het allemaal zou gaan gebeuren.
Na een korte introductiefilm en wat papierwerk kon het dan echt gaan beginnen. Het pak en het 'harnas' kon aan en de kennismaking met de cameraman en instructeur vond plaats.
Toen was het tijd om het vliegtuigje in te gaan. Deze zat behoorlijk vol gepropt met 4 skydivers, hun instructeuren en alle cameramannen. Geweldig, wat een uitzicht vanuit het vliegtuig. En wederom totaal niet misselijk!! :)
Rond 13.000 feet kreeg iedereen wat zuurstof toegediend en werden we allemaal nog een keer goed vastgejord aan onze instructeur.
Op 15.000 feet ging het luik open en kon de eerste springen. Ik was als 2e aan de beurt en het ging allemaal zo snel dat je totaal geen tijd hebt om het eng te vinden. En dan.. die vrije val, wat een geweldige kick!! Je gaat zo hard naar beneden, WAAAUUUUWWWWWWWWWW!!! Echt super! Die vrije val duurde een minuut, maar was voor mijn gevoel zo om. Helaas ging toen de parachute uit en toen begon ook het minder leuke stuk. Daar werd ik namelijk wel erg beroerd. gelukkig duurde dit tochtje niet te lang en zat ik weer veilig op de grond. Even bijkomen en toen kon ik opstaan en naar Joyce, die in spanning beneden zat te wachten,toelopen om over dit geweldige avontuur te vertellen. Bedankt Joyce!!!! :)
Na ongeveer 20 minuten waren de dvd en cd met foto's klaar en hebben we nog eens kunnen nagenieten van deze ontzettend fantastische belevenis. Jullie krijgen dit allemaal te zien als we weer terug zijn in Nederland.

Hierna hebben we nog een korte wandeling gemaakt naar Mount Iron, waar je wederom een geweldig uitzicht had en op de top 360 graden om je heen kon kijken. Prachtig!

Daarna nog weer heerlijk rustig aan het meer gezeten en vervolgenspizza en bier (2 liter) gehad voor $20,- p.p. Heerlijk genieten!

Morgen verlaten we Wanaka weer. Wel jammer, want Wanaka is echt AWESOME!!! En we zijn er stiekem wel een beetje verliefd op geworden. Maar er wachten ons vast nog vele mooie andere plaatsen.

Knuffels ons

Ruud

Hallo dames.
Echt supper mooi dat skydiven.
Weer een hele ervaring rijker.
Volgende keer moet joyce ook maar mee.
Veel plezier maar weer en we lezen het wel weer hoe het is gegaan.
Groetjes

Marion en Herman

Dat was dus echt genieten, maar gelukkig weer met beide (hele) benen op de grond. Had je nog kriebels in de benen na de landing? Die zijn zeker na de wndeling weer gegaan. En dan zo´n goedkope maaltijd, je bent Hollander of niet.
Veel plezier verder, kusjes ons

Roy en Irma

Dit berichtje komt voor ons doen een beetje laat, maar we hadden al ge-smst vanmorgen, dus waren al wel een klein beetje op de hoogte, maar dit is dus echt wauw Evelien. Volgende keer maar samen. Fijn dat jullie zo genieten(dan doen wij dat ook). Voor morgen een goede reis en nog veel plezier. kusjes van ons.

Liesl

Hey meiden,

nou Bello, weer een wens die je af kunt vinken, haha. Wat en ontzettend gave ervaring moet dat zijn geweest. De foto's spreken voor zich. Fijn dat de misselijkheid allemaal wel meeviel!!!
Ben erg benieuwd naar de rest van de foto's en de dvd.
En weer een prachtige wandeling gemaakt, wat een geweldige uitzichten.
Jammer dat jullie Wanaka moeten verlaten, maar waarschijnlijk zal jullie volgende doel ook weer prachtig zijn.
Geniet ervan en tot het volgende avontuur maar weer :)

Hele dikke kus Liesl

Dave

Wow klinkt als een fantastische ervaring. Die kan je iig van je bucket list afhalen ;) Ben benieuwd naar de dvd en de rest van de foto's.

Groetjes, Dave