JoycEef.reismee.nl

Catlins

Vanmorgen hadden we moeite om op te staan. Het bed lag nog veel te lekker. Toch maar gewoon netjes op tijd eruit, want er stond een lange route op het programma.
We gaan van Invercargill naar Dunedin via de Catlins, een touristische route. Hier hadden we vele stops gepland en deze waren veelal via onverharde wegen te bereiken.

De eerste stop was bij Slope Point. Dit is het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland. Nu kunnen we zeggen dat we in het meest noordelijke (bij Farewel Spit) en het meest zuidelijke puntje zijn geweest.
Toen op weg naar Curio Bay, maar voordat we daar waren hebben we eerst lekker een kopje koffie en thee gedronken in een erg schattig klein theehuisje. In Curio Bay was een versteend bos te zien. (Wij zagen vooral een hoop stenen en herkenden er geen bos in). Het zag er best grappig uit. We hoopten hier ook nog pinguins en zeeleeuwen te zien, maar helaas slechts 1 zeehond gezien. Hier waren trouwens wel veel vogels te zien, vandaag was sowieso een vogelrijke dag!
Bij de volgende Bays, Purpoise Bay en Cannibal Bay, hoopten we meer geluk te hebben wat betreft de zeeleeuwen, dolfijnen en pinguins. Lange onverharde wegen er naartoe, maar helaas voor niks. Geen dieren te bekennen :(
Onze laatste hoop was Nugget Point. Ook hier weer een onverharde weg, maar wel vlak langs de kust, dus genoeg te zien. Allereerst zijn we daar naar de vuurtoren gelopen, die rond 1889 afgebouwd is. De vuurtoren stond op een klif en vanaf daar had je een mooi uitzicht rondom. Ver beneden ons waren enkele zeehonden/ zeeleeuwen te zien.
Een stukje terug lag Roaring Bay, waar onze laatste kans voor vandaag was om pinguins te zien. En ja hoor... deze keer was het geluk aan onze zijde. Na een lange dag hebben we dan toch eindelijk de yellow-eyed pinguin gezien, 1 van de zeldzaamste pinguins ter wereld! Het was een komisch gezicht ze uit het water op het strand te zien waggelen, net een komedie! We mochten niet op het strand komen, i.v.m. het broedseizoen van de pinguins, maar vanuit een observatiehuisje konden we ze goed bekijken. Een mooie afsluiting van onze dag :)

Liefs ons

Roy Schutten

mooi dat jullie zoveel van de natuur en het wildleven kunnen zien en meemaken, hoop dat jullie nog veel mogen beleven.

ps. de groetjes van de zwarte parel (pal).

Ruud

Wederom weer een mooie dag gehad.
Leuk te lezen dat jullie je nog vermaken.
Geniet er nog maar even van.
Groetjes

Liesl

Hey skatties,

Echt leuk dat jullie zoveel zien onderweg, helaas werken de dieren niet altijd mee. Gelukkig hebben jullie toch wel weer veel dieren gespot,die pinguin ziet er schattig uit!
Leuk dat jullie het meest noordelijke en zuidelijke punt nu hebben gehad. Zou zeggen geniet er nog ff lekker van!
Have fun.

Hele dikke kus Liesl

Marion

Ik kan me voorstellen dat jullie het bed nog zo lekker vonden. Maar de nieuwsgierigheid heeft toch gewonnen en maar goed ook zo te horen en zien.Geniet er nog maar van en wij genieten met jullie mee.xxx

Roy en Irma

Jullie hebben weer veel gezien, en gaan nu weer steeds verder noordwaarts. Hopen dat jullie nu ook nog de Albatrossen te zien krijgen. Geniet nog even met volle teugen, want voor je het weet ben je weer in Christchurch. Dikke knuffel van ons.
P.S. jullie moeten de groeten hebben van oma Eef.

Bianca

Super! Wow wat een mooie verhalen en foto's.
Wordt er stinkjaloers van!
Ontzettend veel plz nog en we houden jullie op de hoogte.
Liefs Fam Kamp