JoycEef.reismee.nl

Otago Peninsula

Vanmorgen zijn we naar Otago Peninsula geweest, een soort schiereiland wat bij Dunedin ligt. Je hebt hier verschillende soorten dieren, maar de hoofdreden voor ons was toch voornamelijk de Albatros. Dus stonden we al om half 9 bij het albatroscentrum voor de deur. Helaas ging deze pas om 10 uur open. Een goed begin van de dag dus. Daarom eerst maar naar een uitkijkpunt aan de andere kant van het 'eiland' geweest. Dit was een smal steil weggetje naar boven, maar het uitzicht vanaf de kliffen mocht er zeker zijn!!
Vervolgens weer teruggereden naar het Albatros centrum en we waren precies op tijd voor de eerste tour van die dag. Eerst kregen we een korte uitleg en een filmpje te zien over deze mooie, grote beesten. Vervolgens gingen we naar buiten, naar de kliffen om daar vogels en zeehonden te bekijken. Hier waren we 's morgens echter ook al zelf geweest, dus veel nieuws zagn we daar niet. Daarna ging het gebeuren.. we gingen met de gids door afgesloten deuren naar een uitkijkpost. De gids had ons verteld dat er rond de 200 albatrossen waren, waarvan er nu 30 paren aan het broeden waren. Een goede kans dus om ze te zien, leek ons. Vanuit de uitkijkpost zagen we inderdaad een witte vlek in het hoge gras. Meer dan een vlek zag je ook niet, dus het kon net zo goed een lepelaar of een schaap zijn. Dit was ook het einde van de tour. Dus 80 dollar lichter en erg teleurgesteld gingen we weer naar de auto. We hebben nog wel even duidelijk gemaakt, dat we dit echt belachelijk vonden. We konden nog wel een kop koffie krijgen, maar die mochten ze wat ons betreft in hun r**t steken.
Het eerste stuk in de auto waren we dus mooi pissig, maar we besloten onze dag niet te laten verpesten, dus al snel hadden we de lol er weer in.
De weg naar Twizel, onze eindbestemming voor vandaag, was lang. Dus we besloten maar onderweg onze boterhammen te smeren, net als gisteren. Toen wilde Evelien de broodkruimels vanaf het bordje uit het raam gooien, maar de wind blies alles terug in de auto. Vandaag wilde Joyce heel beheerst hetzelfde proberen, maar bij haar vlogen de kruimels, met bordje en al, uit het raam. Dus de kruimels lagen in ieder geval wel buiten ;)

Op een gegeven moment kwamen we met rijden weer in het bergachtige gebied, waaronder de hoogste berg, Mount Cook. De Maori noemen deze berg Aoraki, wat betekent: de berg die de wolken pakt. We verblijven 4 dagen in dit gebied en kijken nu al weer uit naar de wandelingen. Het is fijn om weer 4 nachten op dezelfde plek te zijn, na al het gereis van de afgelopen dagen. Even weer een beetje rust.

Tot morgen maar weer!

Knuffels ons

Roy en Irma

Nou, dat was dus wel balen, 80 dollar lichter en geen albatrossen. Lady's dat brood smeren in de auto moeten jullie echt niet meer doen hoor.(krijg je zo'n rommel van, zowel binnen als buiten haha).Nou dat word weer volop genieten de komende 4 dagen. Tot schrijfs maar weer.XXXX ons

Ruud

Wat jammer van die 80 dollar. Dat had je natuurlijk beter een mooi bord voor kunnen kopen voor bij ons onder de veranda of een mooie hansstofzuiger om al die kruimels uit de auto te zuigen.
Gelukkig gaat alles wel goed met jullie en zijn jullie arm maar toch gezond.
Geniet er nog even van.
Groetjes

Liesl

Hey girlzzz,

Ach en wee waren jullie de klos,helaas voor jullie geen albatros ;)
Jammer dat jullie zo genept zijn, maar gelukkig hebben jullie je verder toch wel vermaakt. De rest van de foto's waren zoals gewoonlijk weer prachtig!
Nu ff lekker 4 dagen geen gesleep, genieten van het mooie gebied waar jullie nu zitten. Volgens de foto's echt geen straf :) en naruurlijk weer tijd voor wat wasjes.
Heel veel wandelplezier gewenst, ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Hele dikke kus jullie Lieslzus

marion

Wat een verhaal,jullie kunnen dus voor de t.v met opgelicht!Wel goed dat je het even hebt laten merken en dat allemaal int engels.Nou ga lekker genieten van jullie wandelingen en een beetje uitrusten nu op de zelfde plek.xxxMij

Bert en Jet

Hoi meiden,

Wat een oplichterij!
Even lekker afgereageerd in de auto en klaar ermee.
Afgelopn dagen weer mooie verhalen en foto's gezien van jullie.
Veel plezier de komende dagen en lekker relaxed genieten van alles.

groeten en kus van ons.